måndag, april 29, 2013

Måndagens pyssel..


Trevlig måndag!
Jag håller fortfarande på att återhämta mig från mina helgnätter på jobb som inte var av denna värld. 
Jag har idag tagit det ganska lugnt, förmiddagen spenderade jag med att ändra om lite på alla våra saker i vårt kök. Krukor som byttes ut, blommor ersattes med andra blommor, flyttade alla mina fina burkar från ett hörn till ett annat. Kan kanske vara så att man har lite förmycket saker?!
Jag har även hunnit med en del annat som jag tänkte visa



Nyaste inköpet: Arabisk kaffeblomma. Kanske kommer det upp kaffebönor?!


 Jag gjorde örtsalt med basilika, citronmeliss och citronsaft. Har tidigare gjort med chili som också är supergott och som alltid är en uppskattad present att ge bort. 


 Som jag sedan hackade tillsammans i min fina mortel från Gekås. 



Och som sedan ska torka i rumsluft under natten. 



Örtsmör gjordes nu inför grillsäsongen, som läggs i frysen.


Igårkväll blev det av, jag fick tummarna loss och gjorde äpple- och kanelmuffins. 



2 kommentarer:

  1. Hej.....mmmmm ser fram emot lördag, nu ser jag att det blir både kaffe, goda kakor och kanske något gott på grillen, jag läääänngtar.
    Läste också att seglarna inte har sjösatt sina båtar ännu i Kalle Krona, men det gjorde vi för 3 veckor sedan, vi på sydkusten,bästkusten:-)) kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Älskade pappa! Kaffe ska kokas, kakor ska bakas och mat ska ordnas! Har du någonsin åkt här ifrån hungrig?! :) skynda dig hit, jag har något spännande som väntar på dig! Kramar <3

      Radera