torsdag, december 05, 2013

Hyacinter..







Min absolut favorit blomma under december och under dessa jultider är Hyacinten.. 
Jag älskar när den börjar växa och slå ut och doften sprider sig i hela huset. Det är jul för mig. 
Just nu har jag hyacinter lite var som här hemma och man tröttnar aldrig.. 

Månaden December är en av mina favoritmånader på året, trots att det är mörkt och grått så tycker jag all julklappsinköp, bakning av lussekatter och julgodis, mysiga fikor på kvällarna livar upp tillvaron. Just nu dricks det massor med julté här hemma. 

Till helgen nalkas det bilkörning till Skåne för att de årliga julfikorna och julträffarna med en del av mina älskade vänninor, det årliga besöket på Vellingeblomman och så blir det massa kramar till min fina bror som jag inte har träffat på såå länge ! 

Ha en fortsatt bra vecka mina vänner!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar