tisdag, september 10, 2013

Chokladkakor i blommig burk..

Mitt recept som jag hittade, på supergoda chokladkakor - bakade utan vetemjöl.. 
Det blir 40 småkakor men jag gjorde dem lite större så jag fick kanske hälften så många.. 









5 dl florsocker
1/4 tsk salt
2 1/2 dl kakao
4 äggvitor
2 tsk vaniljsocker
Gör så här:Ställ ugnen på 175 grader. Vispa ihop alla ingredienserna i en bunke. Smeten ska inte vara rinning och inte för hård- utan bara krämig. Tillsätt mer florsocker/ kakao om den är för lös. och droppvis med vatten om den är för hård. Klicka sedan ut smeten på en plåt till lagom stora kakor. Jag gjorde ganska stora – fick ungefär 30 kakor av min smet. Ställ in plåten i mitten på ugnen – i cirka 8 minuter ( lite mer om du gör större kakor. ) Låt svalna innan du tar bort dem från plåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar