torsdag, maj 30, 2013

Kvällsmat..


Underbart att ha kvällsmaten planerad när man varit iväg hela dagen.. Annars är det alltid lika svårt. Jag har ju turen att jag inte lagar kvällsmat så ofta utan jag har någon annan som göra detta. 
Lyckligt lottad är man alltid! Baka tycker jag är såå mycket roligare och det är min egentid.. 

Det blev kyckling i grönpepparsås som bara är så god och så enkel att göra. Det bästa av allt är att man ska göra den dagen innan för då blir den ännu godare.. 

Det är min mammas recept så när det lagas hos oss så får man en känsla av kärlek. 


Receptet 
kommer här: 

75 g smör
3 dl vispgrädde 
2 msk krossade grönpeppar
2 msk soja
2 msk fransk senap

Blanda detta i en skål. 
6 kycklingfileer i en form. 
Häll såsen över kycklingen och låt så under folie över natten. 

Ca. 50 minuter, 200 grader i ugnen. 

-----------------------------------------------------------------------

Idag dukade jag med mina fina tallrikar från Olssons Basar i Ystad. Jag har tallrikar i färgerna limegrönt, orange, lila, röda och just dessa turkosa tycker jag bäst om för tillfället. Det varierar lika mycket som mitt humör.. Jag tycker det är fint att bryta av allt vitt med någon fin färg. 



Nu ska vi ge oss på att göra smördegsknyten till efterrätt. Blir det bra ska jag visa bild imorgon. 
Blir det inte bra kommer jag inte nämna det igen, vi får alltså se imorgon. 
Ha en fortsatt bra helg. Jag har min lediga dag imorgon och då ska jag bara njuta ute i solen. Vi har en ledig dag tillsammans och vi har massor med trevligt saker planerat! Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar