måndag, juni 17, 2013

Tack för denna helgen..


Jag har haft det hur bra som helst nere i min gamla barndomsstad så jag har helt glömt att uppdatera här.. 
Jag har bara njutit och hela helgen har gått i raketfart, men nu är vi hemma igen och nu räknar jag verkligen ner till min efterlängtade semester.. 

I fredags så firade vi student, det sjöngs: "Vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten" i alla Ystads gathörn, dagen klarade sig från regn men lite blåst men vad gör det?! Vi åt gott och drack gott, och vad är inte bättre med att avsluta med en bit prinsesstårta?

I lördags så träffade jag några efterlängtade vänner och så åt vi svenska jordgubbar för första gången detta året, köpta på torget. 




Vi körde till Kivik: åt lunch på Buhres fiskrestaurang och så åkte vi mellan äppleträden längs vattnet ner till Kiviks Musteri och handlade en hel påse med äppelcider och äppelkräm.. Österlen har verkligen sin charm och man kan bara ta bilen och köra och se var man hamnar, det är ju lika mysigt var som helst...




Sista dagen nere i Skåne för denna gången så körde vi till älskade Emporia och fyndande en del och så år vi lunch innan vi begav oss hem och tillbaka till vardagen. 
Vi hittade såklart en liten butik som sålde Gräddbullar i alla möjliga smaker som bara var tvunget att smaka.. 



Tack alla underbaringar för denna perfekta helg.. 
Jag är fylld med energi för en hel vecka med jobb och andra trevligheter... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar